21 raons per usar les TAC a l’aula

chisteaulavirtual.jpg

Perquè les TAC a l’aula?. Tria d’entre aquestes raons la que més et convenci.

Una proposta de reflexió sobre els beneficis d’integrar Internet, i les TAC en el currículum, basada en el document “IT works. Stimulate to educate” de Brown i Howlett. NCET 1994. Regne Unit. Traducció SGTI. Adaptació: Joan Molar

  1. L’escola ha de garantir que cap infant no es perd les possibilitats que les TAC poden oferir-li, per manca de recursos. Si no te possibilitats de gaudir d’un ordinador connectat a la xarxa a casa seva, n’ha de poder fer servir a l’escola.
  2. Les TAC, inclosos els jocs, son potents eines educatives si en fem un ús adequat. Només cal, és clar, programar-ne acuradament l’ús i tenir clars els objectius a treballar.
  3. Les TAC poden adaptar-se a les capacitats i necessitats individuals de l’alumnat. Resulten un bon d’atenció a la diversitat.
  4. Les TAC resulten estimulants per estudiants desmotivats per a l’aprenentatge. Qualsevol feina feta amb ordinador té, d’antuvi, un plus de motivació gratuïta.
  5. Les TAC donen sempre una oportunitat més per rectificar, i assolir un resultat positiu, allà on abans s’havia fallat. L’ordinador no es cansa de proposar un mateix exercici.
  6. Les TAC permeten reflexionar sobre el que s’ha fet. Bon exemple n’és el processador de text, que permet treballar sempre en brut fins obtenir el resultat desitjat.
  7. Les TAC motiven l’alumnat a adquirir i progressar en les competències bàsiques. Compleix els requisits d’utilitat i sentit que demana l’aprenentatge constructivista.
  8. Usant les TAC l’alumnat te accés a material pedagògic ric i variat. Les possibilitats són pràcticament il·limitades.
  9. Les TAC presenten la informació de forma fàcil de comprendre, assimilar i utilitzar eficientment. Si una imatge són mil paraules, un recurs multimèdia interactiu són mil imatges.
  10. Les TAC ens alliberen del processament rutinari de les dades, permetent-nos que ens concentrem en la seva interpretació i ús.
  11. Les TAC fan que idees difícils de presentar i comprendre, esdevinguin fàcilment comprensibles.
  12. Les TAC permeten l’alumnat responsabilitzar-se i col·laborar en el seu procés educatiu. Fomenten el sentit crtic i l’autoavaluació.
  13. Les TAC proporcionen a l’alumnat la possibilitat d’experimentar idees i d’assumir riscos. Equivocar-se no suposa haver de repetir res. Es pot provar, reflexionar i decidir.
  14. Les TAC estimulen el raonament analític i divergent. Es basen en el mètode científic.
  15. Les TAC són molt valuoses per mantenir l’atenció dels alumnes amb problemes emocionals i de conducta. Fomenten l’atenció i la concentració de nens hiperactius i dispersos.
  16. Les TAC resulten molt adequades per a treballar amb alumnes amb disminucions.
  17. Les TAC potencien l’autoimatge i l’autoestima. Redueixen el risc de fracàs escolar.
  18. La reflexió sobre l’ús de les TAC a l’aula ens ajuda als docents a revisar els nostres mètodes. Aquests varien quan fem servir les TAC com a eina pedagògica.
  19. Les TAC a l’aula, són més efectives si els docents estem ben preparats per usar-les.
  20. Les TAC potencien el treball en grup, cooperatiu i col·laboratiu.
  21. Les escoles les TAC a l’aula milloren els resultats i la imatge social del centre.

Un cop t’has decidit per una, comenta amb els companys de la teva dreta i de la teva esquerra, en petit grup, quina raó has escollit. Argumenta-ho.

Després comenteu-ho en el gran grup.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s